Transa de pozitie – Inductia transei prin imobilizarea corpului intr-o pozitie cheie la om si la animale

Probabil ai vazut filme pe youtube cu animale ce sunt hipnotizate, de curand a aparut pe facebook un articol despre o Fetiţa din China care hipnotizează şi adoarme in direct animalele pe scena.  Acel tip de transa ce apare in acele filme este ceea ce se numeste transa de pozitie.

Imobilizarea corpului intr-o anumita pozitie cheie  poate avea ca efect inducerea unei transe, asemanatoare cu transa hipnotica, cunoscuta si sub numele de „transa de pozitie”, poate ati vazut in anumite emisiuni de pe animal planet cum un rechin fioros este imobilizat atingandul intr-un anumit fel sub barbie, pesti sau animale ce sunt cu burta in sus si parca raman paralizate, crocodili ce devin inofensivi atunci cand li se acopera ochii sau sunt rasturnati intr-o anumita pozitie, poate ati vazut si  multe altele, dar acolo nu se atribuia acest fenomen unei puteri uimitoare a omului, ci se spunea ca este o carcateristica a animalului sau pestelui respectiv.

Acest fenomen este cunoscut si folosit inclusiv laboratoarele moderne de fiziologie (permite imobilizarea si anestezierea animalelor), asa cum a fost si este folosita de shamanii de pe toate meridianele. Shamanismul a utilizat numeroase modalitati de imobilizare a corpului  pt. a declansa intrarea in transa („legarea”; „ingroparea rituala”; „impachetarea”).

hipnoza animale - transa de pozitie

Ocultismul si ulterior hetero si autohipnoza au provocat inductia transei si declansarea capacitatilor supranaturale prin fixarea atentiei. Marchizul de Puységur a descoperit, ca inductia transei, prin metoda invatata de la Mesmer, poate declansa un fenomen prin care se pot accesa informatii ce nu erau cunoscute inainte (asa zisul acces la Banca de Date Divina) si clarvederea  la un tanar cioban (care avea capacitati de medium la fel de puternice precum cel ma renumit medium al Americii: Edgar Cayce).

Milan Ryzl, Hellen Wambach au declansat in transa hipnotica regresia si progresia (cunoasterea trecutului si a viitorului) alti cercetatori”(Ingo Swam) au elaborat tehnici de calatorie astrala si de vedere la distanta(RV-Remote Viewing);

Imobilizarea privirii e doar o modalitate de fixare a atentiei. Vracii arabi (marabout) intra singuri in transa de clarvedere (pt. a descoperi solutia terapeutica la o anumita maladie) fixand cu privirea  taisul unui cutit infipt in masa, pe care tin barbia imobila. Buddhismul zen isi incepe practica spirituala care conduce la”starea de trezire” cu o meditatie, ce consta in asezarea (zazen) corpului si a mintii. Numele „zen” (prescurtare a cuvantului „zenna” sau „zenno”) este transcriptia japoneza a termenului chinezesc ch'an-na (prescurtat: „ch'an”), el insusi derivat din sanskritul dhyana, care descrie o stare de concentrare a spiritului si de reculegere, o stare in care sunt abolite toate distinctiile intre subiect si obiect, intre Eu si Tu, intre adevarat si fals; pentru alte detalii vedeti si ierarhizarea corpurilor sau a invelisurilor materiale, energetice si informationale (kosha; sharira;deha), care ne arata ca traim intr-un univers manifestat care este o desfasurare a ceva deja intreg si complet , iar nu o evolutie; nu avem nevoie sa construim ceva , ci sa deschidem fereastra spre ceea ce este, sa ne reamintim cine suntem.(vedeti in carte comentariul la sutra YS 2.29)
Fiecare ramura ( din „Calea octupla de centrare” (ashtanga yoga), prezentata de Patanjali in Yoga Sutra, poate conduce singura la intrarea in transa mistica, la realizarea starii de functionare holografica (samadhi), in care se suspenda dualitatea sau diferenta subiect -obiect.

Fiecare dintre cele opt ramuri [ 1.yama; 2. niyama; 3.asana; 4.pranayama; 5.pratyahara; 6.dharana; 7.dhyana si 8.samadhi] este o cale care conduce la aceeasi destinatie(transa mistica), iar acest lucru este evidentiat de experienta concreta a misticilor, sfintilor, shamanilor si psihoterapeutilor. Suntem obligati sa pastram unitatea informationala a mesajului lui Patanjali, iar acest lucru impune renuntarea la interpretarea secventiala a practicii centrarii. Centrarea se poate obtine imediat, „acum si aici” de catre cei ce practica devotiunea, rugaciunea, metoda de relaxare ghida auditiv (creata de Dan Mirahorian), daca sunt absorbiti total in ceea ce fac.

Daca nu ar fi fost posibila centrarea si intrarea in transa mistica prin asceza, o componenta a Niyama (care se refera la practici pt. impacarea cu noi insine), atunci Patanjali nu ar fi facut afirmatiile din YS 4.1.: Siddhis ( puterile divine, supranaturale, harurile, darurile, si alte desavarsiri ori perfectiuni -efecte ale centrarii sau ajungerii la „Altar”) se pot realiza de asemenea prin nastere (ca rezultat al ingineriei genetice; vedeti referiri la activitatea EBE, asuras, in comentariul: YS 4.1; ), prin utilizarea ierburilor(droguri), prin intonarea mantrelor [azi descoperim ca ADN-ul este reparat de catre incantatii, de catre „rugaciunea permanenta”, care sincronizeaza automat respiratia(pranayama) si fixeaza fluxul mental (dharana, dhyana)], prin tapas(asceza;austeritate) sau prin transa (samadhi)”. Asceza (tapas) este un ingredient al tuturor abordarilor concrete ale practicii Centrarii [Yoga], fiindca toate necesita atingerea unui un prag critic al implicarii, al efortului neintrerupt, al inflacararii;

 

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *