Tanara mamica, dupa primul entuziasm

Cea mai obisnuita faza emotionala prin care trece mama dupa bucuria si entuziasmul cauzat de venirea pe lume a copilului este tristetea si instabilitatea psihologica. Fenomenul depresiei postnatale este intalnit intr-un mare procent la femei si poate dura aproximativ o luna de zile.

Se manifesta prin oboseala, insomnie, izbucniri in plans fara motiv si brusc, nervozitate, lipsa poftei de mancare, frica si lipsa increderii in sine, angoasa si dubii referitoare la capacitatile sale de a face fata cerintelor impuse de rolul ei de mama, teama ca nu mai este atractiva, lucru ce este trait ca un esec personal.

O mama in depresie acorda importanta exagerata oricarei intamplari, se simte incapabila sa aiba grija de ea, are remuscari, se simte disperata si este negativista, lucru care se revarsa, eventual, asupra copilului. La multe femei si in special la cele care s-au dedicat in mod semnificativ carierei, bucurandu-se de recunoastere profesionala, perioada postnatala poate aduce o criza a identitatii si a respectului de sine.

Este normal sa va simtiti obosita si confuza. Daca stresul este intens si presiunea mare, consultati medicul dumneavoastra si cautati modalitati naturale de combatere a insomniei sau a altor probleme. Exista retete pe baza de componenti naturali, cum ar fi plantele medicinale, care ajuta la refacerea puterilor, relaxeaza si calmeaza.

Insomnia este un fenomen care se observa la doua treimi din mame. Acest aspect este de asteptat din moment ce, conform cercetarilor, tulburarea si agitatia in somn sunt provocate de schimbari intense in viata unei persoane.

Multe dintre noi, mamicile, ne punem des intrebarea „Stiu, este temporar, dar ce sa fac?„.Sper ca urmatoarele sfaturi va vor fi si dumneavoastra utile, asa cum mi-au fost si mie:

  • Daca aveti posibilitatea de a ramane suficient timp acasa inainte de a va intoarce la serviciu, folositi-va de aceasta ocazie, aveti nevoie de liniste si odihna.
  • Dedicati-va timp si aveti grija de dumneavoastra. Faceti gimnastica, urmand exercitiile speciale pentru perioada postnatala, bucurati-va de un masaj. Va va ajuta sa va simtiti atractiva, sa recastigati rapid forma dumneavoastra de dinainte si sa deveniti si mai frumoasa.
  • Nu exista nici un motiv sa suportati prezenta tertilor si sa primiti vizite daca acest lucru va oboseste. Explicati politicos ca nu va prieste acest lucru si nu va obositi. Deja obligatiile dumneavoastra sunt multe.
  • Impartiti sarcinile si responsabilitatile casei cu partenerul dumneavoastra. Daca el nu poate face fata, gasiti pe cineva, in limita posibilitatilor pentru sarcinile din gospodarie.
  • Hraniti-va corect, fara excese. Consumati mari cantitati de apa, in special daca alaptati. Relaxarea o sa va ajute sa treceti peste o anorexie temporara.
  • Alaptatul si secretia de hormoni care rezulta, ajuta la relaxarea dumneavoastra. Deci, daca alaptati, veti fi avantajata de acest lucru.
  • Incercati sa profitati de somnul copilului dumneavoastra pentru a va odihni. Treburile pot astepta, dumneavoastra nu.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *