Super fructele intr-o dieta sanatoasa

Fructele sunt pline de vitamine, minerale si fibre esentiale, care asigura protectie impotriva bolilor si necesarul de energie. Cum sunt atat de multe fructe din care puteti alege, veti gasi intotdeauna cea care sa va tenteze. Fructele sunt o baza ideala pentru deserturi sanatoase, ca si un adaos atractiv pentru salate, si chiar pentru multe mancaruri condimentate. Sunt, de asemenea, un aliment usor de transportat si de mancat oriunde.

De ce este bine sa mancam fructe?

Dieta cu fructe

In termeni nutritionali, fructele sunt pline de vitamine, in special vitamina C si beta-caroten, si minerale ca potasiu, magneziu si seleniu, plus diferite tipuri de fibre. Toate acestea sunt esentiale pentru vitalitatea si sanatatea organismului. Mancand mai multe fructe, reducem riscul de cancer – din ce in ce mai multe studii arata ca persoanele care mananca multe fructe si legume reduc riscul de a avea boli de inima, atat cerebral si cancer, mai ales cel de colon si stomac, si probabil la san. Componentii din fructe si legume care ofera aceasta protectie sunt insa greu de identificat, dar vitaminele si mineralele antioxidante joaca un rol important, posibil in combinatie cu diferitele tipuri de fibre si cu alte substante chimice naturale din plante.

Ce pot face nutrientii din fructe

  • Antioxidantii intarzie sau previn oxidarea, imbunatatesc peretii vaselor capilare si ajuta la regenerarea pielii, mentin functionarea normala a celulelor.
  • Bioflavonoidele lucreaza impreuna cu vitamina C pentru a intari imunitatea si circulatia capilara, si actioneaza ca agenti antiimfamatori.
  • Vitaminele B sunt vitale pentru sanatatea nervilor si pentru eliberarea energiei din hrana in timpul digestiei.
  • Fibrele ajuta la scaderea nivelului colesterolului in sange, previn constipatia si problemele asociate cu aceasta.
  • Potasiul echilibreaza sodiul si ajuta la mentinerea unui echilibru corect.

Care sunt cele mai bune fructe?

Consumul unei mari varietati de fructe este mai benefic decat concentrarea pe un anumit tip de fructe, caci nu exista dovezi ca un singur tip de fruct este mai eficient in a oferi protectie fata de vreo boala speciala decat toate celelalte. Pentru a largi gama de tipuri de fructe consumate, alegeti in mod regulat dintre fructele galben portocalii (mango, piersici, caise, pepene), citrice, bace (capsuni, zmeura. afine). fructe exotice (guava, fructul pasiunii. papaya. kiwi, curmale) si altele, cum sunt merele, perele, bananele, ananasul si prunele.

Cand este posibil, alegeti fructe de sezon si mancati-le crude pentru a maximiza cantitatea de minerale si vitamine; chiar si un gatit foarte rapid reduce consumul de nutrienti. Totusi, fructele gatite, conservate si congelate au inca un continut ridicat de nutrienti.

Sunt mai bune fructele organice?

Multi oameni cred ca fructele crescute fara pesticide artificiale sunt varianta ideala. Totusi, un consum insuficient de fructe si legume este mai daunator pentru sanatate decat orice posibila complicatie datorata reziduurilor de pesticide. Exista unele reglementari pentru minimizarea acestor reziduuri din fructe. Regula de aur este ca fructele trebuie intotdeauna spalate cu grija, inlaturandu-se astfel de pe suprafata lor pesticidele, ceara, sau alte tratamente.

fructe

Cum pot deserturile sa fie sanatoase?

Deserturile sanatoase par a fi o contradictie in termeni. Totusi, budincile pe baza de fructe contribuie in mod delicios si hranitor la masa zilnica. Budincile pot avea continut scazut de grasimi si zahar, fiind in acelasi timp hranitoare si dulci. Un bun exemplu este budinca de paine cu fructe uscate, aceasta acoperind necesarul zilnic al multor nutrienti.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *