Stresul, boala secolului XXI. Tehnici pentru a scapa de stres

Organismul este astfel facut incat sa faca fata, si chiar sa prospere, unor perioade de stres minore din cand in cand. Dar prea mult, nu este bun nici pentru organism, nici pentru suflet. Din fericire, chiar atunci cand nu puteti schimba o situatie stresanta, puteti avea ceva control asupra modului in care ii faceti fata. Asa ca, daca ati ajuns sa va smulgeti parul din cap, sa va mancati unghiile sau sa va ingrijorati foarte mult, incercati urmatoarele tehnici pentru restabilirea starii psihice.

Organismul dumneavoastra este in alerta, spunandu-va ca ceva este in neregula si ca trebuie sa rezolvati problema. Stresul va poate determina sistemul endocrin sa secrete cantitati mari din anumiti hormoni care slabesc sistemul imunitar, afecteaza inima si vasele de sange si maresc predispozitia la raceala si alte boli. Si mintea va poate fi afectata. Stresul face ca oamenii sa fie iritabili sau usor de enervat, sa simta o anxietate puternica si sa isi piarda concentrarea. Pot, de asemenea, sa sufere de insomnie, sa aiba probleme gastrice cronice si sa prezinte dureri de cap si oboseala.

Plantele si suplimenteleScapa de stres antianxioase

Inca de cand grecii antici au inceput sa se bucure de ceaiul de musetel, el a fost laudat pentru proprietatile sale. In zilele noastre cand se estimeaza ca zilnic se consuma un milion de cani de ceai in toata lumea, specialistii in plante si medicii recomanda musetelul ca un excelent remediu pentru stres. Beti pana la trei cani pe zi.

Puteti adauga musetel, pe langa alte plante cu efect calmant cum ar fi levantica si valeriana, la apa de baie. Infasurati plantele uscate intr-o bucata de tifon si tineti-le sub robinet pana cand cada se umple cu apa.

Luati mai multa vitamina C. Intr-un studiu, persoanele aflate sub presiune care luau 1000 mg de vitamina C pe zi aveau o crestere a tensiunii arteriale mai moderata si isi readuceau nivelurile de hormoni de stres mai rapid la normal decat cala care nu faceau acest lucru.

Apelati la panax ginseng, o planta pretuita pentru capacitatea sa de a proteja organismul de stres. S-a demonstrat ca aceasta poate echilibra hormonii de stres si poate sustine organele care il produc. Luati 100 pana la 250 mg de doua ori pe zi in momentele de stres, incepand la limita inferioara a dozajului si crescand treptat. Este recomandat sa stopati administrarea de ginseng timp de o saptamana la fiecare doua-trei saptamani de tratament.

Meditatia alunga stresul

Relaxarea prin meditatie poate scurtcircuita stresul. Stati intr-o pozitie confortabila undeva unde nu veti fi deranjata. Inchideti ochii. Alegeti un cuvant sau o fraza asupra careia sa va concentrati- „este OK” de exemplu. Pe masura ce va concentrati sa respirati, repetati fraza de fiecare data cand expirati. daca sunteti distrasa de alte ganduri, eliminati-le incet si reveniti la cuvant sau la fraza. Continuati pentru 10-20 de minute, exersand cel putin o data pe zi.

De asemenea, anumite genuri de muzica pot reduce pulsul, tensiunea arteriala si chiar nivelurile de hormoni de stres din sange. Inspirati adanc si acsultati muzica pe care dumneavoastra o considerati linistitoare.

Faceti un exercitiu de calatorie in timp. Atunci cand va simtiti incurcat de unele probleme curente, aduceti-va aminte ceva in legatura cu un moment tensionat petrecut in urma cu un an. Cat de important pare acel lucru astazi? Acum incercati sa proiectati un an in viitor si priviti inapoi la problema curenta. Exista foarte mari sanse ca „saltul in viitor” sa va ofere o perspectiva mai buna asupra lucrurilor prin care treceti acum.

Practicati relaxarea progresiva

Atunci cand va simtiti in mod special tensionat, incercati o tehnica denumita relaxare progresiva. Stati intinsa intr-un loc linistit si confortabil. Inchideti ochii. Acum indoiti-va degetele de la picioare timp de 10 secunde, apoi relaxati-le. Dupa degete, incordati si relaxati picioarele, gambele, stomacul, degetele, bratele, gatul si fata. Cu alte cuvinte, lucrati progresiv pe segmentele corpului de la varful picioarelor pana la varful capului si apoi, in mod metaforic „dati-i drumul”.

Puterea profilaxiei

Iesiti la o plimbare sau faceti o alta forma de exercitii timp de cel putin 20 de minute de trei ori saptamanal. Exercitiile fizice va imbunatatesc secretia de endorfine, substantele care promoveaza starea de bine si care va stimuleaza starea de spirit si va amelioreaza stresul.

Limitati consumul de alcool, cofeina si carbohidrati, iar daca fumati, renuntati. Toate aceste substante pot sa declanseze raspunsul de „lupta-sau-fugi” al organismului, contribuind la simptomele fizice ale stresului cum ar fi puls accelerat, tremuraturi, anxietate si iritabilitate.

Apucati-va de un hobby care va linisteste. Gradinaritul, crosetatul, rezolvarea unui puzzle, cititul sau alte activitati relaxante pentru timpul liber pot sa va ajute sa va indepartati de stilul de viata stresant.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *