Rețete sănătoase – cele mai bune ingrediente

La baza unei diete echilibrate din punct de vedere nutrițional se află rețete sănătoase pe care le folosim pentru prepararea mâncărurilor. Partea cea mai bună este că există o mulțime de rețete sănătoase pe care le putem folosi pentru a pregăti mâncăruri simple și rapide, sau chiar și preparate mai complexe, cu care să ne impresionăm invitații. În unele cazuri, este posibil și să înlocuim anumite ingrediente pentru anumite rețete. Prin urmare, ca să gătim sănătos, avem nevoie în primul rând de cele mai bune ingrediente, deoarece în acest mod putem pregăti mâncăruri delicioase pe baza unor rețete sănătoase.

Legume și fructe proaspete

Legumele și fructele de sezon sunt cea mai bună opțiune, deoarece le putem cumpăra atunci când sunt proaspete. Dacă sunt legume și fructe de proveniență locală este și mai bine, deoarece sunt șanse mai mari să ne bucurăm din plin de toate beneficiile nutriționale pe care acestea le oferă atunci când sunt proaspete. Totuși, atunci când nu este posibil să le găsim proaspete (de exemplu în sezonul rece), legumele și fructele congelate sunt o variantă bună în defavoarea celor conservate, care adesea conțin sare, zahăr sau diferiți aditivi. De asemenea, în cazul fructelor, cele uscate are trebui consumate cu moderație deoarece sunt bogate în zaharuri.

Condimente și ierburi aromatice

Diferitele varietăți de condimente și ierburi aromatice dau gust bun mâncărurilor și ne ajută să folosim mai puțină sare. Se pot adăuga în mâncărurile de legume sau pentru a condimenta preparatele din carne și, pe lângă aroma deosebită, ierburile aromatice oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Este recomandat să folosim condimentele și ierburile aromatice în starea lor naturală, nu premixurile care există în comerț, deoarece aceastea conțin în plus sare, zahăr sau alți aditivi pentru gust și pentru aromă. De evitat sunt și sosurile gata preparate.

mancare asiatica

Semințe

Semințele de chia, semințele de in , cele de cânepă sau susan sunt foarte sănătoase atunci când sunt consumate în cantități moderate și pot fi adăugate cu ușurință în salate, pentru ca acestea să fie mai sățioase. Sunt o bună sursă de proteine, fibre și acizi grași esențiali, așa că nu este de mirare că adesea semințele sunt considerate adevărate „superalimente” și se află pe lista de ingrediente a multor rețete sănătoase.

Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt mai sănătoase decât cerealele procesate, deoarece nu își pierd nutrienții care se găsesc chiar în coaja lor. Fie că este vorba despre pâine din cereale integrale, paste sau făină integrală care se folosește pentru diferite preparate culinare, cerealele integrale sunt o variantă mai sănătoasă. Cu toate acestea, nu înseamnă că trebuie să exagerăm cu consumul de pâine sau paste făinoase, care pot dăuna siluetei. În schimb, atunci când sunt consumate cu moderație, cerealele integrale contribuie la reglarea tranzitului intestinal și oferă senzația de sațietate datorită conținutului de fibre vegetale.

Uleiurile vegetale

În esență, atunci când sunt consumate cu moderație, uleiurile vegetale ne oferă grăsimi „bune”, care reglează nivelul insulinei și al colesterolului. În plus, uleiurile vegetale conțin polifenoli, care previn apariția bolilor de inimă și a cancerului. Uleiurile vegetale nu trebuie folosite pentru a prăji alimentele! Se adaugă în cantități mici în salate sau în mâncăruri, iar consumul zilnic ar trebui limitat la maximum 2 linguri de ulei. Grăsimile de origine animală, așa cum este untura trebuie evitate, deoarece conțin o cantitate ridicată de grăsimi saturate.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *