Principiile unui mic dejun sanatos

Un vechi proverb spune: „la micul dejun să mănânci ca un rege, iar la cină ca un cerşetor„, lucru care, fără îndoială, confirmă principiul nemâncatului după ora 18. Ei bine, micul dejun insă trebuie sa reprezinte o masă consistentă întrucât atunci se constituie rezerva calorică şi implicit energetică pentru întreaga zi.

Pentru că este cea mai importantă masă a zilei, micul dejun va conţine:

  • o porţie de cereale integrale care furnizează organismului carbohidraţi.
  • o porţie de alimente care conţin calciu.
  • o porţie de fructe sănătoase bogate în minerale şi vitamine.
  • o porţie de proteine, vegetale sau animale.

Pentru a vă convinge, vă oferim şi câteva motive pentru care nu trebuie să renunţaţi la micul dejun:

  • micul dejun perfectmicul dejun contribuie la stimularea şi accelerarea metabolismului şi prin urmare stimulează arderea de calorii mai degrabă decât stocarea lor.
  • micul dejun creşte aportul de nutrienţi, iar cantităţile de fibre, de vitamine şi de minerale, în special calciu, fier şi magneziu din organism, sunt mai ridicate.
  • micul dejun ajută la prevenirea apariţiei senzaţiei de foame, iar astfel vor fi consummate mai puţine calorii şi alimente nesănătoase pe parcursul zilei.
  • micul dejun îmbunătăţeşte capacitatea cognitivă şi nivelul de concentrare.
  • micul dejun contribuie favorabil la starea de spirit.

Şi ca să vă fim într-adevăr de folos, vă oferim şi câteva idei concrete pentru a scăpa de monotonia sandwich-urilor clasice:

  • un bol de multi-cereale peste care putem presăra fructe bogate în antioxidanţi ( frcute de pădure, kiwi, ananas sau caise).
  • o omletă din două ouă alături de o felie de pâine integrală, urmată de o spumă de căpşuni.
  • un bol de iaurt amestecat cu afine sau mure proaspete şi cu două felii de pâine integrală prăjite.
Comments (1)
  1. Mamicamea.ro 4 februarie 2014

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *