Misiune speciala: reduceti aportul de glucide !!!

aportul de glucidePrea multe dintre glucidele pe care le mancam cresc glicemia prea mult si prea rapid: fursecuri, paine alba, produse de patiserie facute din faina alba, amestecate cu continut mare de amidon (cartofi) si cereale rafinate (orez alb). Consumarea unor cantitati prea mari din aceste alimente mareste rezistenta la insulina, ingreunand controlul glicemiei.

Renuntati la chifle la cina. Painea nu va face rau, mai ales daca este integrala. Dar daca ati mancat un sandvis la pranz si paine prajita cu oua la micul dejun, probabil este suficient pentru o zi.

Inlocuiti tortilla cu o frunza de salata verde. Puneti umplutura cu ton sau somon din conserva, morcov si telina rase si fasii de ardei gras intr-o frunza de salata verde.

Faceti-va sandvisul folosind felii de vanata in loc de paine. Puneti bucati de mozzarela si rosie intre doua felii de vanata gatite pe gratar.

Pentru piure, inlocuiti cartofii cu conopida. Pasati conopida fiarta la aburi si adaugati lapte degresat pana obtineti un amestec catifelat. Stropiti piureul cu ulei de masline si condimentati cu sare si piper.

Faceti „orez” din conopida. Folosind un robot de bucatarie, tocati conopida pana cand ajunge sa semene cu orezul si apoi fierbeti-o usor la aburi. Folositi acest „orez” din conopida in retete in care este nevoie de orez fiert.

Inlocuiti cartofii prajiti cu pastarnac si morcov. Taiati pastarnacii si morcovii in fasii lungi si subtiri. Puneti-le intr-o tava, stropiti-le cu ulei de masline, presarati-le cu sare si piper si coaceti-le timp de 40 de minute  la 200 grade C.

Mancati salata de varza in locul salatei de cartofi. Salata de varza este o garnitura excelenta: varza este saraca in calorii si bogata in fibre. Pentru sos, amestecati 2/3 cana de smantana degresata, 2/3 cana de iaurt simplu degresat, 1/4 cana otet de mere, 1 lingura de maioneza dietetica si 2 linguri de zahar. Combinati sosul cu 8 cani de varza rosie si verde tocata, 50 grame branza cu mucegai, 4 mere taiate felii si 2 ardei grasi rosii taiati fasii.

Reduceti la jumatate cantitatea de paste din portie. Folositi o jumatate de cana de paste in locul unei cani intregi si completati portia cu spanac, ardei gras sau ciuperci calite ori alte legume.

Va e pofta de glucide? Beti un pahar cu apa si asteptati 15 minute. Daca inca va este pofta de un aliment anume, puneti o portie pe o farfurie, asezati-va la masa, mancati, apoi iesiti din bucatarie. Astfel va veti satisface pofta, fara a depasi masura.

Comments (1)
  1. Maria 14 martie 2013

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *