Micul dejun corect al unei mamici si rolul laptelui in alimentatia sa

Micul dejun corect influenteaza in mod direct sanatatea, ne permite sa fim mai eficienti la lucru, si in paralel, imbunatateste performantele noastre si in alte domenii. Daca dorim ca atat noi, cat si copiii nostri, sa pornim ziua in cele mai bune conditii, va trebui sa incepem cu un mic dejun corect.

Dar sa vedem cum influenteaza micul dejun functionarea organismului uman: cand dormiti noaptea, organismul dumneavoastra are nevoie de energie, chiar daca este in stare de somn. In special creierul are nevoie de glucoza, care este o forma de carbohidrat. Organismul nostru se aprovizioneaza cu acesti carbohidrati din mesele si delicatesele pe care le luam in fiecare zi si ii depoziteaza sub forma de glicogen in muschii si in ficatul nostru.

In timpul noptii, organismul descompune glicogenul in glucoza pe care o utilizeaza ca sursa de energie, adica, altfel spus, ca un combustibil pentru nevoile sale. Din aceasta cauza, avem nevoie de micul dejun pentru a completa rezervele de glicogen, necesar pentru activitatile matinale. Micul dejun permite metabolismului sa suporte schimbarile rapide care sunt necesare pentru ocupatiile noastre matinale. Si acest lucru pentru ca, atunci cand dormim noaptea, metabolismul scade. Dar cand luam micul dejun putin dupa ce ne trezim, atunci metabolismul porneste mai usor, accelereaza si ne permite sa ne activam mult mai rapid si eficient.

Asadar, micul dejun este un mod eficient de a oferi organismului nostru multe din substantele nutritive necesare de care va avea nevoie in cursul zilei si totodata ne ofera o alimentatie echilibrata, bogata in carbohidrati si proteine. Continutul micului dejun, dar in general si al alimentatiei cu fibre din plante imbunatateste semnificativ durata vietii. Persoanele care obisnuiesc sa serveasca la micul dejun cereale integrale traiesc mai mult si prezinta risc scazut de boli cardiace sau cerebrale.

De asemenea, cerealele, din alimentatia cotidiana ajuta functia intestinului si protejeaza impotriva constipatiei. Cerealele integrale nu sunt supuMicul dejunse prelucrarii si isi pastreaza toate fibrele. In paralel, in urma consumului la micul dejun de cereale bogate in carbohidrati, se creeaza un sentiment de satietate si, astfel, nu apare nevoia de a manca intre mese diverse produse bogate in substante grase si calorii in plus.

Ce rol are laptele?

Micul dejun este printre cele mai bune si usoare modalitati de a ne aproviziona corpul cu calciu. Mancand lapte cu cereale si iaurt, putem acoperi mai mult din jumatatea nevoilor noastre zilnice de calciu.

Laptele reprezinta o sursa excelenta, bogata in proteine, complexul de vitamine B, precum riboflavina si vitamina B12. De asemena, contine importante substante anorganice necesare organismului, precum: magneziu, zinc si calciu care sunt necesare pentru oase si dinti sanatosi, protejandu-ne si impotriva osteoporozei. Substantele existente in lapte, dar si in alimentatie, in general, influenteaza oasele si in special densitatea osoasa.

Oasele reprezinta un organ viu complex, in continua schimbare. Persoanele care includ in alimentatia lor multe cereale, fructe, legume si lapte au oase mai puternice decat persoanele de aceeasi varsta, care au o alimentatie mai bogata in dulciuri si alimente de provenienta animala precum carnea. Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca alimentatia poate juca un rol semnificativ si preventiv impotriva osteoporozei care duce la oase fragile cu risc crescut de fracturi.

Micul dejun si, in general, alimentatia bogata in cereale, legume, fructe si lapte ofera substante nutritive de diferite feluri, care contribuie la intarirea organismului si, in consecinta, la o sanatate buna.

Legenda conform careia mama care alapteaza trebuie sa manance dublu ca sa aiba mai mult lapte este depasita. Laptele si cantitatea sa este in relatie directa cu functionarea corecta a sistemului hormonal si cu alaptatul frecvent.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *