Mananca bine ca sa traiesti bine

O dieta sanatoasa te face sa arati bine, sa te simti minunat si sa ai multa energie. Tendintele si capriciile nutritionale, vin si se duc, dar cheia unei alimentatii cu adevarat bune este mereu aceeasi: bucura-te de o hrana cat mai variata – nici un aliment nu contine de unul singur toate vitaminele, mineralele, fibrele si alti componenti esentiali necesari sanatatii tale – si gasesti echilibrul potrivit jongland cu proportiile dintre diferitele alimente. Mai adauga exercitii fizice regulate – cel putin 30 de minute pe zi, de 3 ori pe saptamana, si te vei ajuta singur sa traiesti bine si sa-ti exploatezi la maximum potentialul.

Echilibrul ideal

Mananca bine

Informatiile curente arata ca majoritatea persoanelor ar trebui sa consume mai multe alimente cu amidon – fructe si legume – si mai putina grasime, produse din carne si dulciuri. Este practic, imposibil sa stabilesti exact cantitatile pe care trebuie sa le consumi, caci necesitatile fiecarei persoane sunt diferite, in functie de dimensiuni, varsta si cantitatea de energie cheltuita in timpul zile.

Totusi, experti in nutritie au propus un echilibru ideal intre diferitele alimente care ne acopera necesarul de energie (calorii) si substantele necesare sanatatii. Numarul zilnic de portii din fiecare grup de alimente variaza de la persoana la persoana, de exemplu, un adolescent activ ar putea avea nevoie de pana la 14 porti de carbohidrati cu amidon, zilnic, in timp ce unui adult sedentar i-ar ajunge doar 6-7 portii, dar portia dintre grupele de alimente, in mod ideal ar trebui sa ramana neschimbata.

Un mod simplu de a avea un echilibru este sa ne imaginam „farfuria zilnica” impartita in trei grupe de alimente diferite. Pe aceasta „farfurie”, carbohidratii cu amidon ar ocupa cel putin o treime din spatiu, acestia constituind partea principala a mesei.
ar trebui sa ocupe un spatiu egal. Treimea ramasa este impartita de alimentele care furnizeaza proteine si lactate, cu un mic spatiu in care este permis accesul alimentelor ce contin grasimi si zahar. Acestea sunt proportiile spre care trebuie sa tindem.

Nu trebuie sa mancam proportiile ideale de pe „farfurie” la fiecare masa si nici macar in fiecare zi. Este de ajuns sa le echilibram la una-doua saptamani. Cea mai sanatoasa dieta pentru familile noastre este cea care se dovedeste a fi echilibrata si care poate fi mentinuta pe termen lung.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *