Insomniile gravidelor

Tot ce citim in ultimul trimestru de sarcina ne indeamna sa avem grija de noi – viitoarele mamici. Sa ne odihnim, sa nu ne stresam, sa ne alimentam sanatos, sa incepem deja sa avem grija de copilul care se va naste. Cu siguranta fiecare dintre noi face tot ce-i sta in fire, si chiar mai mult, ca bebe sa aibe o sedere linistita si fericita in frumoasa burtica!
Dar ce facem cand somnul ne ocoleste, cand spatele devine dureros, cand in putinele ore in care dormim nu ne prea odihnim si cand simtim ca armonia si linistea ne sunt afectate?

Fiecare viitoare mamica are trucurile ei! Pe al meu va las sa il descoperiti imediat…

Cele mai active nu vor renunta la plimbarea se seara, miscarea practicata cu moderatie in aceasta perioada, ajuta destul de mult corpul gravidei sa se relaxeze. Mamicile pentru care sportul si miscarea nu au fost nici inainte de a ramane insarcinate parte din viata lor, pot alege o baie calduta, sau un masaj al gleznelor si mainilor cu ulei de portocale, care un efect de relaxare si de inducere a bunei dispozitii.

Mai toate mamicile pot citi inainte de culcare insotite si de un pahar cu lapte si miere de albine. Nu conteaza cat de lunga este lectura, important este sa fie pozitiva si sa nu creeze neliniste gravidutelor.

insomnii gravideFelul alimentelor dar si cantitatea acestora poate fi un aliat sau un dusman pentru somnul de seara al viitoarelor mamici. Unele vor consuma lactate, altele fructe si legume, iar unele nu vor putea renunta la carne. Regulile se fac in functie de dieta obisnuita a fiecareia, de digestia mai rapida sau mai lenta si de timpul dintre masa de seara si ora de somn. Se vor respecta pe cat posibil regulile obisnuite de nutritie, gen ora mesei sa nu fie foarte tarzie, carnea sa fie consumata doar cu o salata de cruditati, fructele sa nu fie consumate imediat dupa mancarea gatita, etc

Multe gravide se folosesc in pat de mai multe perne pentru a se simti confortabil si a putea dormi. Unele femei prefera sa isi pozitioneze o perna intre picioare, simtindu-se astfel mai bine. Altele aleg sa isi aseze la spate mai multe pernute, care le ajuta sa se relaxeze si sa se odihneasca. De aici si expresia nostima intre burtici “niciodata nu sunt suficient de multe perne!!! Viitoarele mamici care au o perna speciala pentru gravide nu se vor mai desparti de ea, iar celelalte vor cauta solutii pentru o pozitie cat mai confortabila, caci scopul e acelasi: somnul binefacator.

Indiferent daca aerisim incaperea, ne impunem sa bem laptele cu miere, mirosim a ulei de portocale si noi si perna pe care dormim, este posibil ca uneori Mos Ene sa nu vina si pace, si atunci??? Poate am putea sa incercam sa-i scriem lui bebe o scrisoare, ca sa uitam de dureri si nervi si sa-l lasam pe tati sa doarma. Ii putem scrie cat de nerabdatoare suntem sa-l vedem, cat de mult il iubim deja, si cate lucruri minunate vom face impreuna , cu detalii cat mai exacte, care sa ne amuze si sa ne umple de bucurie atat in prezent, cat si in viitor, cand burtica cea mare si insomniile de gravida vor fi doar simple amintiri.

Ganditi-va burtici, care este solutia cea mai buna pentru voi?

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *