Insomnia

insomniaSomnul este o stare naturala a corpului nostru, in functie de varsta fiecare are nevoie de un anumit timp de somn – de la 16-18 ore la un sugar, la 6-8 ore la un adult.

Somnul este necesar pentru regenerarea organismului, odihna si pentru a creste, fara somn organismul nostru nu ar putea functiona la parametrii optimi, si intr-un anumit interval de timp ar aparea decesul. Memoria si vigilenta noastra depind de somn, creativitatea si capacitatea de acumula informatii noi, de a invata, depind si ele de somn.

Insomnia este cea mai frecvent intalnita tulburare a somnului. Insomnia nu inseamna numai o reducere a cantitatii somnului, ci si o calitate proasta a somnului (dupa 8-9 ore de somn te poti trezi obosit sau agitat). Printre efectele insomniei avem o diminuare a atentiei, a capacitatii de concentrare si a energiei ceea ce poate determina o anumita stare la iritabilitate in timpul zilei.

Principalii factori care declanseaza si favorizeaza aparitia insomniei sunt stresul si starile de anxietate asociate, rememorarea unor evenimente investite afectiv, obiceiuri comportamentale inadecvate.

Ca metode naturale de stimulare a somnului si prevenire a insomniilor, mentionez :

  • programarea ceasului biologic;
  • stabilirea unui program fix de somn;
  • nu incercati sa treceti peste momentul in care vi se face foarte somn, creierul are puterea de a mobiliza organismul pentru a face fata refuzului constient de a adormi;
  • evitati sa reevaluati momentele zilei chiar inainte sa mergeti la somn, transformati minutele de dinainte de a adormi intr-un moment de respiro, de echilibru, de linistire a intregului organism;
  • evitati orice activitate intensa inainte de somn;
  • camera in care dormiti trebuie sa fie bine aerisita;
  • nu este bine sa dormiti langa aparate electrice cu curent continuu deoarece exista riscul unor campuri electromangetice nocive;
  • seara nu se vor lua mese imbelsugate, masa de seara trebuie sa fie lejera;
  • evitati dupa-amiaza bauturile stimulente (cafea, ceai negru, coca-cola);
  • beti inainte de culcare ceai de plante: tei, musetel, sunatoare, ciubotica cucului;
  • consumul de alimente sau suplimente cu melatonina.

Insomnia poate fi vindecata prin tratarea cauzelor care se afla la baza ei si care, in cele mai multe cazuri, sunt ganduri disfunctionale si comportamente neadaptate situatiei care pot fi dezvatate cu tehnici si strategii adecvate.

Psihoterapeut Loredana Dobre

https://www.facebook.com/PsihoterapeutLoredanaDobre

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *