Fructele uscate – un plus de sanatate

Cea mai mare parte a carbohidratilor se gaseste in fructele uscate, sub forma de zaharuri. Spre deosebire de fructele naturale, cele uscate, sunt o sursa valoroasa de fibre si nutrienti, facandu-le potrivite pentru gustari atat pentru adulti cat si pentru copii.

Fructele uscate sunt adesea ocolite, deoarece isi pierd forma si marimea si isi schimba culoarea, devenind brune, neatragatoare. Ceea ce nu stim noi este ca fructele uscate, pierzand din marime, ele castiga in concentratia de nutrienti. De asemenea, nu ar trebui sa „vanam” fructele dupa culoarea si frumusetea lor, ci dupa beneficiul adus de acestea organismului. In ziua de azi, exista si fructe uscate tratate cu anumiti conservanti pe baza de sulf, care previne decoloarea, pastrand de multe ori chiar si dupa uscare o culoare apropiata celei naturale. Fructele uscate pot fi de asemena acoperite cu ulei vegetal, prevenindu-se astfel lipirea lor si pastrandu-le un luciu aparte.

Uscarea fructelor este o fructele uscatemetoda traditionala de conservare. Prin uscarea fructelor se obtine un nivel de carbohidrati mai mare decat cel al fructelor in stare naturala, acest lucru transformand fructele intr-o adevarata sursa de energie, o portie de sanatate concentrata. Totusi, cei care au probleme cu greutatea, trebuie sa fie foarte atenti deoarece continutul mare de calorii duce deseori la pierderea poftei de mancare. Datorita acestui continut ridicat de zaharuri, nu este indicat ca fructele uscate sa fie consumate intre mese deoarece creste riscul aparitiei cariilor dentare.

Uscarea se poate face, fie la soare, fie prin diverse procedee industriale. In zilele noastre, se practica prea putin uscarea la soare, asa ca marii comecianti de fructe uscate profita din plin si usuca tot felul de fructe, care mai tarziu le regasim pe rafturile din magazine. Mare atentie la fructele uscate care sunt tratate cu o mare concentratie de sulf! Fructele uscate care sunt considerate a fi cele mai benefice sunt:

  • merele-contin fier si fibre
  • caisele-contin vitamina A si fibre
  • bananele-contin de cinci ori mai multe calorii in stare uscata decat in stare proaspata
  • afinele-contin fibre
  • coacazele-contin magneziu si fibre
  • ciresele-contin fibre si un continut scazut de zahar
  • merisoarele-contin fibre
  • stafidele-contin fibre si potasiu
  • prunele-contin potasiu si fibre
  • ananasul-contine regulatori de aciditate, acid citric, acid maltic, conservanti
  • perele-contin fier si fibre
  • piersicile-contin fier
  • smochinele-contin fibre si un amestec interesant de nutrienti, magneziu, fier, potasiu
  • curmalele-contin fibre, vitamina B, potasiu, cupru, niacina si folati.

Fructele uscate pot fi consumate ca atare sau alaturi de fructe proaspete, ajutand la reducerea sau inlocuirea totala a zaharului din alimentatie.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *