Dieta disociata

Dieta disociataDe mai bine de 30 de ani, una dintre cele mai apreciate sisteme promovate pentru cei ce isi doresc sa slabeasca este dieta disociata. Zeci de carti publicate pe aceasta tema au evidentiat calitatile dietei disociative si chiar mai multi nutritionisti s-au pronuntat in favoarea ei. Insa in ciuda acestei popularitati demne de invidiat, exista inca multa lume care nu stie cu ce… se mananca aceasta dieta.

De la teorie la practica

Disocierea semnifica separarea alimentelor si ingredientelor alimentare in functie de grupa din care fac parte. Astfel, consumate separat, categoriile de nutrienti nu se acumuleaza si greutatea ramane constanta sau scade. Chiar si in conditiile in care se consuma cantitati semnificative de mancare, greutatea poate ramane constanta atata timp cat carbohidratii nu sunt amestecati cu proteinele sau grasimile. Si da, exista si unele chestii de care nu trebuie sa va atingeti deloc daca va decideti sa urmati dieta disociata, insa acestea nu sunt chiar asa de multe: pastele, painea si dulciurile iar uleiul vegetal este limitat la circa 2 linguri pe zi.

Totusi, partea atractiva a dietei disociate nu este faptul ca alimentatia nu este limitata cantitativ ci ca rezultatele ei se pot vedea in doar cateva zile. Dar, asemenea majoritatii dietelor rapide, ceea ce se da jos poate fi foarte repede pus la loc dupa revenirea la vechiul regim alimentar.

Conform recomandarilor dietare, regimul alimentar zilnic nu trebuie sa sara de 2000 de calorii consumate in mese situate la cel putin patru ore distanta una de alta. Astfel, in fiecare zi se va servi un tip diferit de mancare, lucru ce va permite – in teorie – organismului, sa asimileze in mod corect nutrientii. Iata in continuare cum ar arata o saptamana de dieta:

Luni – carne de pasare;

Marti – legume (cu exceptia cartofilor) in orice cantitate, pregatite intr-o maniera sanatoasa, fara grasimi si cu un minim de sare dar cu putin otet balsamic si ierburi aromatice;

Miercuri – lactate sarace in grasime;

Joi – doar fructe;

Vineri – doar peste

Sambata si duminica – oua si lactate

Printre problemele acestui tip de dieta se numara faptul ca pot aparea anumite deficiente nutritionale daca dieta este mentinuta pentru o perioada lunga de timp dar si blocaje intestinale cauzate de lipsa fibrelor din alimentatie. Chiar si asa, ultima problema poate fi ameliorata simtitor prin consumul a minim doi litri de apa pe zi.

Dieta disociata scandinava

Derivata din sistemul initial de disociere a alimentatiei, dieta disociata scandinava a fost conceputa de Christensen si Hansen, doi cercetatori a caror intentie a fost sa maximizez cantitatea de glicogen stocata in muschi, promovand astfel consumul de zahar in timpul exercitiilor fizice. Prima faza a acestei diete consta intr-o alimentatie de trei zile, foarte saraca in carbohidrati dar cu o activitate fizica foarte intensa. Urmatoarele trei zile vor implica o alimentatie bogata in carbohidrati si putina miscare fizica. Insa aceasta forma de disociere este mai putin folosita, avand un regim mai dur decat formula originala.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *