Cum sa dormi bine cand esti insarcinata

Cum sa dormi mai bineDormitul pe perioada sarcinii? Un lucru usor de zis dar mai greu de facut! Hormonii vin sa ne tulbure somnul, noptile sunt agitate, suntem obosite si irascibile de-a lungul zilei, burtica creste si ne gasim cu greu pozitia in care sa dormim.

Gaseste-ti ritmul de somn

In primul trimestru de sarcina, te simti obosita din cauza productiei hormonale, din cauza efectelor relaxante ale progesteronului in special. Si vei avea nevoie de o buna perioada pentru a te obisnui cu acest lucru. Din fericire, aceasta somnolenta trece dupa primele trei luni de sarcina. Daca in timpul zilei te simti super obosita, siesta de dupa-amiaza este solutia ideala. Dar, pentru a nu-ti bulversa ritmul de somn, opteaza pentru sieste scurte de maxim o ora, inainte de orele 16 de preferinta.

Regandeste patul

Refluxul gastric si greturile din primele luni de sarcina iti tulbura somnul deoarece iti irita gatul si te fac sa tusesti. In plus, incepand cu luna a treia de sarcina estrogenii provoaca inflamatii ale mucoasei si iti infunda nasul. Aseaza mai multe perne sub cap si aseaza salteaua astfel incat corpul tau sa fie inclinat la 30 de grade.

Intrand in al doilea trimestru de sarcina, noptile tale devin din ce in ce mai linistite. Pentru un somn de calitate, supravegheaza-ti alimentatia si evita activitatile care-ti stimuleaza organismul.

Perna pentru gravide

perne gravideO solutie este utilizarea unei perne pentru gravide, pana nu o incerci nici nu iti dai seama cat de mult ti-a lipsit, aceste perne sunt sub forma de corn. L sau S, cu aceste perne corpul gravidei este sustinut mai corect, somnul este mai odihnitor. Gaseste pozitia de somn perfecta: incearca mai multe pozitii posibile si vezi care ti se potriveste in functie de gradul de confort pe care il simti, pe masura ce sarcina avanseaza este posibil ca pozitia in care sa te simti cel mai bine sa se schimbe.

Poti gasi perna cea mai potrivita pentru tine in unul din magazinele online nichiduta.ro, bestkids.robebebliss.ro, emag.ropernegravide.ro, strollers.ro.

Redu cofeina

Cofeina este autorizata dar cu moderatie. Substantele excitante, pe timp de sarcina nu sunt evacuate imediat de organism. Pentru a dormi mai bine, in luna a 5-a si a 6-a de sarcina multumeste-te cu o ceasca de cafea dimineata si nu mai consuma cofeina dupa orele 13.

Spre sfarsitul celui de-al doilea trimestru de sarcina, tulburarile de somn revin. Iti gasesti cu greu pozitia din cauza burticii care este din ce in ce mai mare. Incearca sa dormi mai mult pe partea stanga. In aceasta pozitie, circulatia sangelui este facilitata. Spre luna a 8-a si a 9-a de sarcina, dormi in aceeasi pozitie, asezand o perna sub burtica si una intre genunchi.

Crampele nocturne sunt ceva obisnuit la femeile insarcinate. Pentru a le preveni, fa exercitii lejere de stretching.

Comments (1)
  1. Cati 4 februarie 2015

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *