Ce sport sa aleg pe perioada sarcinii?

sport pe perioada sarciniiPracticarea unei activitati fizice pe perioada sarcinii este benefica atat pentru mama cat si pentru bebelus. Sub supraveghere medicala desigur. Chiar daca ai fost o mare sportiva inainte sa ramai insarcinata obiceiurile tale trebuie sa se schimbe putin. Nu toate sporturile sunt permise pe timp de sarcina, trebuie sa stii sa-ti dozezi eforturile.

In primul trimestru de sarcina

Elimina orice activitate violenta sau traumatizanta – tenis, sporturi de lupta, sporturi colective sau activitati cu risc crescut de cadere – echitatie, ciclism, schi. Un soc, o cadere, poate provoca un avort spontan. Aceasta perioada nu este deloc propice efectuarii abdomenelor. In primul trimestru de sarcina importante sunt relaxarea si odihna pentru a evita orice risc.

In al doilea trimestru de sarcina

In aceasta perioada, centrul de greutate al corpului tau incepe sa se modifice si deja iti este destul de greu sa-ti mentii echilibrul. Nu este momentul sa alegi un sport care cere rapiditate si echilibru. Plimbarea in aer liber constituie o modalitate excelenta de a-ti intretine conditia fizica generala: oxigenare, capacitate respiratorie, imbunatatirea tranzitului.

Exista o multime de exercitii simple, special concepute pentru femeile insarcinate care te vor ajuta sa nasti mai usor si iti vor antrena muschii perineului. In plus, acestea te vor ajuta sa te mentii in forma. Mingile de gimnastica sunt ideale pentru mobilitatea articulatiilor, iti tonifica spatele, muschii bazinului.

In al treilea trimestru de sarcina

Yoga prenatala iti tonifica corpul si spiritul. Evita miscarile bruste, eforturile violente si solicitarea articulatiilor. Yoga prenatala este o modalitate excelenta de a te pregati pentru nastere.

Inotul este sportul ideal pentru gravidute, pe toata perioada sarcinii. Inotul este excelent pentru spate si pentru inima, pentru articulatii si pentru circulatia sanguina.

Nu uita: inainte de a incepe orice activitate fizica cere acordul medicului. Inainte, in timpul si dupa exercitii bea apa. La cea mai mica durere resimtita opreste-te imediat.

Citeste mai multe despre cum solicita organimul diferite sporturi pe blogul supli.ro

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *