Cate ceva despre mancarea moderna

Lumea moderna nu este asa de simpla cum ne-am astepta, insa in ceea ce priveste mancarea pe care o consumam, nu ar trebui sa tinem mereu cont doar de ceea ce vedem sau auzim in presa. De fapt, regulile privitoare la o alimentatie moderna si sanatoasa sunt foarte simple si pe intelesul tuturor. Iar prima dintre ele este sa nu plecati urechea la tot ce auziti pe la vecine, la radio sau la TV. Iata si de ce.

Fructele si legumele

De multe ori se spune ca trebuie sa consumam de 5-6 ba chiar si de 9 ori pe zi fructe sau legume pentru a ne pastra organismul in forma. Insa cine tine cont de orele fixe pentru pauza de masa, si pana la urma, cine are timp sa se opreasca mereu din treaba pentru a servi o leguma sau un fruct. In locul acestei idei preconcepute, este la fel de bine daca va cantariti meniul zilnic astfel incat circa jumatate sa fie compus din fruncte si legume. Atentie insa, pentru ca daca vreti sa aveti o alimentatie corecta, cealalta jumatate trebuie sa contina proteine si cereale integrale, esentiale ambele pentru a va pastra corpul sanatos si tonifiat.

Fara gluten nu o sa slabiti mereu

O chestie promovata de multi producatori din industria panificatiei este ca produsele fara gluten ajuta la slabit. Ei bine nu e chiar asa pentru ca desi glutenul este o proteina ce va poate ajuta sa puneti cateva sute de grame in plus (consumand paine si altele asemenea in exces), in realitate produsele fara gluten sunt mai periculoase. Asta pentru ca acestea tind sa contina cantitati mai mari de zahar si calorii decat variantele clasice cu gluten.
In schimb, daca doriti sa va pastrati frumoasa si…subtire, este recomandat sa renuntati cu totul la dulciuri, prajiturile si altele asemenea, suplinind nevoia de dulce cu ajutorul fructelor.

Cu unt sau cu…altceva

Tot mai multe persoane descopera in supermarketuri inlocuitorii de unt pe care multi ii considera alternativa mai sanatoasa. Ei bine, nici pe departe nu este asa pentru ca acei substituenti, adesea chiar mai ieftini ca originalul, sunt la randul lor bogati in grasimi nocive pentru organism, care ingrasa la fel de mult. Est mult mai sigur sa consumati unt de calitate dar sa reduceti cantitatea zilnica folosita. Iar ca un argument suplimentar, folosirea substituentilor de unt in retetele pentru gatit poate fi cu adevarat catastrofala pentru ca acesti inlocuitori nu reactioneaza la fel ca untul si este foarte posibil ca mancarea sa aiba un cu totul alt gust decat va asteptati.

Carne alba?

Puiul contine o carne recomandata in curele de slabit, insa este el singura solutie pentru a pierde in greutate? Se pare ca nu pentru ca cele mai recente studii au identificat faptul ca folosind doar carnea de pui in alimentatie, ne privam organismul de anumiti nutrienti esentiali. Tocmai de aceea, este esential sa consumam toate tipurile de carne, fara a face insa excese cu niciuna.

Sarea nu trebuie evitata

In schimb, este foarte bine daca puteti evita alimentele semipreparate sau deja preparate, unde nu puteti urmari procesul de productie si implicit cat de multa sare se foloseste. Altfel, in mancarea folosita acasa sarea este un ingredient esential. Totusi, tineti cont ca nu trebuie sa exageti nici in aceasta privinta.

Dulcele e dulce

Nu conteaza ca vine din produse procesate sau din mierea bunicilor, zaharul ingrasa indiferent de provenienta. Asa ca daca pana acum foloseasti zahar in exces, incercati sa limitati consumul acestuia. De asemenea nu incercati indulcitorii artificiali ca sa in locuitori pentru ca acestia sunt mult mai dulci iar la unele persoane pot declansa dependente usoare.

Fara grasime dar si fara nutrienti

Alimentele si in special dulciurile promovate ca fiind „fara grasimi” nu sunt neaparat mai sanatoase. De fapt, acestea contin mai putine grasimi dar si mai putini nutrienti decat alimentele obisnuite, asa ca mai bine mergeti cu varianta clasica dar moderati consumul.

Acestea sunt doar cateva sfaturi de care puteti tine cont pentru a pierde in greutate. In mod ideal nu trebuie nici sa va infometati, nici sa eliminati cu desavarsire anumite alimente din dieta zilnica. Totul tine de cumpatare si de cat de bine va cunoasteti propriul corp.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *