Avantajele alaptatului la san. Nevoile nutritionale ale proaspetei mamici

Avantajele alaptatului la sanIn acest articol, vom trata un subiect mai sensibil, sau mai bine zis special, dar foarte important pentru voi, viitoarelor mamici. De ce acest lucru? Pentru ca in functie de alimentatia si de deciziile voastre, va depinde cresterea si sanatatea copilului, dar implicit si a voastra.

Mai intai vom incepe prin a puncta, beneficiile alaptatului la san pentru mama:

  • In primul rand contracta uterul, scade cancerul de san si ovar, si scade riscul de anemie feripiva;
  • In al doilea rand, accelereaza moblizarea grasimilor de depozit, intarzie reaparitia ovulatiei si a ciclului menstrual;
  • In al treilea rand, nu costa nimic, spre deosebire de laptele praf din farmacii, care e destul de scump, daca preferati un lapte praf de calitate superioara.

Pentru copil, nici nu mai punem la indoiala cat este de important acest aspect – inainte de toate, este un aliment proaspat si sigur din punct de vedere al continutului bacteriologic.

Laptele de mama ofera protectie impotriva alergiilor, asigura un aport adecvat si echilibrat de substante nutritive, usor de absorbit si de metabolizat, imbunatateste dezvoltarea cognitiva si psiho-somatica si foarte bine de stiut, ofera protectie impotriva infectiilor prin intemediul imunoglobinelor. Ele sunt proteine materne implicate in mecanismele imune.

Acestea fiind zise la capitolul beneficiile alaptatului, sa vedem acum ce alimentatie trebuie sa aveti in calitate de  proaspete mamici, pentru a avea laptele necesar sugarului.

In general, o femeie care alapteaza, produce în medie 750 ml lapte/zi, cu un consum caloric corespunzator de aproape 700 cal (85cal/100ml).

Mai intai e vorba de dieta zilnica, ce nu trebuie sa fie mai mica de 1800 calorii, iar apoi, e important  sa cuprinda o gama cat mai larga de nutrienti si sa fie bogata in lichide (2 – 2,5l/zi).

De altfel, laptele degresat este alimentul ideal pentru femeile care alapteaza si poate fi consumat si pe post de apa.

Consumul regulat de peste gras, fructe oleaginoase (alune, nuci) si seminte asigura aportul de acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6, necesari dezvoltarii corespunzatoare a creierului si retinei la copil. Dar in general, voua nu va este recomandat un regim special de alimentatie, din contra, e recomandat sa manancati ce va face placere. In schimb, daca anumite produse cum ar fi ceapa sau usturoiul, par sa ˊderanjezeˊ nou-nascutul, atunci ele vor fi eliminate din dieta cateva zile, pentru a va asigura ca aceasta este cauza.

Luati  in considerare ca alaptatul la san consuma energie si implicit calorii. Dar nu va bazati doar pe acest lucru, pentru ca de greutatea dorita depinde foarte mult alimentatia si sportul. Acesta ajuta la mobilizarea lipidelor din depozitele de grasime si accelereaza procesul de redobandire a siluetei.

E de la sine inteles ca daca alaptati mai mult, nu e necesar sa si mancati mai mult. Chiar daca se intampla sa treceti printr-o perioadă in care sunteti subnutrite, nu va ingrijorati, pentru ca laptele nu isi pierde din calitati, doar va fi produs intr-o cantitate mai mica.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *