8 Lucruri de stiut despre diete si metabolism

MetabolismulCe este metabolismul?

Metabolismul este acel proces complex, prin care organismul transformă în energie ceea ce consumi: alimente şi lichide.

De ce avem nevoie de metabolism?

Simplu: avem nevoie de energie în fiecare secundă a vieţii, indiferent de cât efort depunem.

Aşadar, sunt câteva lucruri pe care trebuie sa le stii despre metabolism în momentul în care te decizi că vrei să slăbeşti.

1. Apa ajută arderea caloriilor

Apa este esenţială pentru metabolismul nostru. Aceasta are proprietatea de a accelera procesul de ardere a caloriilor. La polul opus este deshidratarea, care încetineşte acest proces.

2. Înfometarea  încetineşte metabolismul

Chiar şi simplul fapt că sari una dintre mesele principale ale zilei are un efect negativ. Acest lucru determină organismul să transforme caloriile în grăsime, indiferent ce aliment procesează. Odată depozitate sub formă de grăsime, nivelul de energie scade.

3. Anumite alimente ard caloriile

Nu este un mit! Cercetătorii au demonstrat că unele alimente sunt benefice în acest sens. Secretul consumării lor este moderaţia, indiferent că vorbim despre ouă, somon, ceai verde, grepfruit, ulei de măsline, varză sau morcovi.

4. Metabolismul este ceva propriu fiecărei persoane

Multe femei au fost dezamăgite când nu a funcţionat dieta recomandată de prietene. De ce se întâmplă, totuşi, acest lucru?  Deoarece fiecare dintre noi are propriul ritm de ardere când vine vorba de calorii. Din acest motiv, o dietă anume poate avea efectele aşteptate asupra corpului, dar poate să nu prezinte efect  în cazul altor persoane. Numărul de calorii pe care organismul le poate transforma în energie depinde de vârstă, mărimea corpului şi chiar istoricul medical al persoanei. Din acest motiv, este indicat să consultăm un nutriţionist pentru a ne recomanda cea mai potrivită dietă.

5. Somnul şi funcţionarea corectă a metabolismului

Programul haotic de somn este, de cele mai multe ori, cel mai mare duşman al organismului. Pentru o persoană adultă se recomandă 7-8 ore de somn pe noapte. Deşi nu pare, efectele lipsei de somn se văd şi altfel decât prin cearcăne şi ochi umflaţi şi roşii. Pe termen lung, ritmul de producere a energie este tulburat, iar organismul nu mai reuşeşte să funcţioneze corespunzător. În mod concret, alimentele şi lichidele consumate se transformă in grăsime şi nu în energie, aşa cum ar fi normal.

6. Dietele drastice şi efectele lor

Un al factor care sabotează funcţionarea optimă a corpului sunt aceste diete. Când lipsim organismul de vitamine, minerale şi alţi nutrienţi, metabolismul nu mai lucrează la întreaga capacitate. Astfel, cantitatea de energie produsă scade. Devenim obosiţi, apar migrenele şi întregul corp îşi dereglează funcţiile. Deşi corpul se poate adapta în timp la acest tip de diete, revenirea la alimentaţia normală va aduce înapoi kilogramele pierdute. Din acest motiv, dietele drastice sunt contra-indicate!

7. Exerciţiile fizice, benefice pentru metabolism

Deoarece exerciţiile fizice necesită energie, organismul nostru se simte stimulat să o producă, în detrimentul transformării caloriilor în grăsime. Din această cauză, este bine să profităm de orice oportunitate pentru a face puţină mişcare: putem urca sau coborî scările în loc să folosim liftul, putem face o plimbare de 10-15 minute în loc să folosim acest timp pentru a ne uita la televizor etc. Exerciţiile sunt benefice indiferent că vrem să pierdem câteva kilograme sau doar dorim să ne menţinem în formă.

8. Încetinirea metabolismului odată cu înaintarea în vârstă

Îmbătrânirea aduce, odată cu alte schimbări, şi încetinirea procesului prin care corpul nostru obţine energie. Masa musculară se pierde şi ea, ceea ce înseamnă arderea a mai puţine calorii. Nutriţioniştii recomandă ca odată cu trecere anilor să ne adaptăm vârstei obiceiurile alimentare şi cantitatea de efort depusă zilnic, pentru a funcţiona optim, fără să ne suprasolicităm.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *